گروه بندی مشاغل
پرداخت آنلاین


دعوت به همکاری
سایت کارپردازی در نظر دارد جهت بخش مشاوره رایگان خود از تجربیات کارشناسان و مدیران فروش شرکتها و فروشگاه های مرتبط با دسته بندی مشاغل سایت بهره مند شود .
لذا دوستانی که تمایل دارند با سایت همکاری نمایند لطفا مشخصات خود را با موضوع مشاوره رایگان از طریق تماس با ما اعلام تا نسبت به ارسال شرایط همکاری از سوی سایت اقدام گردد .
معرفی کتاب
آخرین کتابهای حوزه کسب و کار و مدیریت را در این صفحه مطالعه فرمائید
امروزه مسئله تامین کالا و خدمات یکی از مسائل عمده ی پیش روی دست اندرکاران و مدیران امور پشتیبانی و تدارکات و خاصه کارپردازان سازمانها و بانکها و شرکتهای بزرگ می باشد
از این رو خرید یک کالاو خدمات به نوعی به علم خرید تبدیل شده که عوامل مهم و تاثیر گذاری از جمله موارد ذیل را در آن می توان دخیل دانست .
1- نقش مدیریت زمان در خرید کالا و خدمات
یکی از مهمترین فاکتورهای خرید خوب ، زمان است . همیشه خریدی با ارزش تلقی شده است که به موقع صورت پذیرد . یک کارپرداز موفق همواره به زمان بندی و مدیریت آن باید اهمیت خاصی قائل شود . با توجه به نیاز سازمان ، پروسه خرید های طولانی باعث هدر رفت سرمایه سازمان می شود . این در حالیست که کارپردازان و مدیران تصمیم گیرنده که به عنوان نیروی انسانی خرید محسوب می شوند با دریافت حقوق و دستمزد و عدم انجام به موقع وظایف خود به سازمان لطمه وارد می نمایند.
2- اصول و فنون مذاکره
همیشه مذاکره مهمترین و رایج ترین وسیله برقراری ارتباط بین انسانها است ، انسانها با هم مذاکره می کنند تا با دیگران برای رسیدن به نیازهای خود و به عبارت دیگر بر سر منافع مشروع خود به توافق برسند .
اصول و فنون مذاکرات برای کارپردازان و مدیران خرید به نوعی از نان شب هم واجب تر می باشد ، یک کارپرداز آشنا و مسلح به فنون مذاکره می تواند حافظ منافع سازمان خود باشد و بهتر است بگویم از دلایل عدم توفیق در کسب نتیجه مطلوب در یک خرید ، عدم آشنائی کارپردازان و مدیران به مهارتهای ارتباطی موثر و اقناع کننده فروشندگان می باشد.
3- مقایسه فنی و ارزشیابی کیفی کالا و خدمات
چگونه می توانید یک کالای اورجینال را از یک کالای غیر اصلی و بی کیفیت تشخیص داد ؟ در واقع با اطلاع کامل از مشخصات فنی کالاها ، آگاهی از چگونگی تولید ، متریال ، کشور سازنده و حتی درخواست ارائه مدارک و مستندات لازم از جمله نشانهای استاندارد و تائیدات سازمانهای متبوع و ... به هویت اصلی یک کالا پی برد که به وسیله این ابزار و رتبه بندی و ارزشیابی کیفی آنها می توان به مهمترین نتیجه که همانا خرید کالای با کیفیت است دست یافت . البته این موضوع به موازات ارزیابی و رتبه بندی ارائه دهندگان کالا و خدمات می باشد که بعد تر به آن اشاره خواهم نمود.
4- مدیریت اطلاعات و چگونگی دست یابی به منابع دست اول
کارپردازان و مدیران خریدی که به اطلاعات فروشندگان و ارائه دهندگان کالا و خدمات دسترسی داشته باشند می توان پیشگامان عرصه خرید نامید ، و به عبارتی از دیگر رفقا و همکاران خود یک گام جلو هستند .
عصر حاضر، عصر اطلاعات می باشد و در واقع موفقترین افراد کسانی هستند که به اطلاعات معتبر و موثق اشراف داشته باشند ، امروزه با توجه به وجود اینترنت که یکی از عمده ترین منابع دست یابی به اطلاعات می باشد ، گسترش و توزیع اطلاعات از آنچه که تصورش را می کنیم سریعتر صورت می پذیرد که این امر باعث شده است کارپردازان و مدیران خرید خود را موجاب نمایند تا از مهارتهای کار با کامپیوتر و اینترنت غافل نگردند.
5- میزان تاثیر مدیران خرید و کارپردازان بر عملکرد تامین کنندگان کالا و خدمات
اگر یک کارپرداز و مدیر قاطعیت خود را در روند خرید و دریافت خدمات به نمایش نگذارد و به نوعی در سالهای همکاری ضابطه جای خود را به رابطه دهد و خدای نکرده فروشنده از این موقعیت سوء استفاده نماید ، شاید بتوان گفت این سهل انگاری باعث ایجاد مشکلاتی از جمله کاهش کیفیت ، عدم تحویل به موقع کالا ، سرویس و پشتیبانی نامناسب و .... کالا و خدمات خواهد شد . که در نتیجه دود این موضوع هم به چشم سازمان خواهد رفت .
6- ارزیابی و رتبه بندی ارائه دهندگان کالاو خدمات
توانائی ارزیابی و رتبه بندی فروشندگان کالا و خدمات از اساسی ترین و ابتدای ترین توانائی های یک کارپرداز می باشد ، در صورت اهمال و ناتوانی دربخش مذکور با ارزیابی نامناسب یک شرکت یا فروشنده که می تواند دو سو داشته باشد ( عدم انتخاب شرکت توانمند و رد آن و یا انتخاب شرکت ناتوان و قبول آن ) ، در هر دو صورت لطمات جبران ناپذیری را به سازمان وارد نماید . در واقع در صورت عدم انتخاب یک فروشنده مناسب و معتبر چه بسا با توجه به موارد که قبلا در بند مقایسه فنی و ارزشیابی کیفی کالا و خدمات مشابه عنوان نمودم ، کالای بی کیفیت وارد سازمان شود و به قول معروف گر نهد خشت اول معمار کج می رود تا ثریا دیوار کج .
7- آسیب شناسی خرید و آفتهای آن
همیشه و همه جا کارپردازان و مدیران خرید یک سازمان در مضان اتهام هستند ، چه درست چه غلط این وصله ای است که به این قشر از کارمندان زده شده است .
البته در معاملاتی که در فضای مجازی صورت می پذیرد این قبیل آفتها با توجه به آنلاین بودن معاملات کمتر می باشد . ضمنا تشویق و ترغیب و تهدید کارپردازان و مدیران خرید با توجه به پایبندی آنها به اصول اخلاقی دارای شدت و ضعف می باشد و در اکثر آنها این موضوع منفی می باشد ، مضاف بر اینکه هر قدر کارپردازان و مدیران خرید ، خود را به سازمان وابسته بدانند و به نوعی از لحاظ مادی تامین شده باشند این آسیبها و آفتها آنها را کمتر تهدید می نماید و در واقع منافع سازمان محفوظ خواهد ماند.
8- دست اندازها و بروکراسی های اداری خرید
در هر زمان وجود بروکراسی های اداری باعث اتلاف وقت شده و این پدیده خود ساخته سازمانها باعث کندی کارمی شود ، وجود انواع آئین نامه ها ، بخشنامه ها و مصوبات یکی از این بروکراسی ها در سازمانها و ارگانها می باشد .
در پایان می توان گفت شعار یک کارپرداز و مدیر خرید موفق در این جمله است :
خرید در کمترین زمان ، با بالاترین کیفیت و نهایتاً با کمترین زمان ممکن
بیژن پولادی : کارشناس مدیریت صنعتی
نظرات کاربران :

آخرین مطالب
نرخ ارز
- دلار آمريکا۲۶,۷۱۴
- پوند انگليس۴۲,۶۹۳
- فرانک سويس۲۷,۷۵۰
- کرون سوئد۳,۶۱۳
- کرون نروژ۳,۹۶۰
- کرون دانمارک۴,۴۹۴
- روپيه هند۴۳۵
- درهم امارات م...۷,۲۷۴
- دينار کويت۹۲,۴۳۶
- یکصد ين ژاپن۲۳,۷۸۴
- دلار هنگ کنگ۳,۴۴۵
- ريال عمان۶۹,۴۲۳
وضعیت آب و هوا
امروز : ۱۴۰۴/۰۹/۲۵ ۰۲:۱۵
شهر :
وضعیت :
دمای کنونی : درجه
طلوع خورشید :
غروب خورشید :
خبرنامه
مشاوره رایگان
با ما به رایگان در مورد خرید خود مشاوره کنید .
مشاوران سایت کارپردازی آمـاده ارائه بهترین راه کـارها برای رسیدن به مطلوب ترین نتایج می باشند .
ورود کاربران
استعلام آنلاین
با کارشناسان
